sobota, 9 lutego 2019

Sprawozdanie z mobilności zagranicznej - Malta


Sprawozdanie z mobilności zagranicznej w ramach programu Erasmus+ Edukacja dorosłych, akcja MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACYJNEJ

Imię i nazwisko uczestniczki mobilności: Ewa Wacław
Organizacja wysyłająca: PUBLICZNA KATOLICKA SZKOŁA PODSTAWOWA NA KOPCU
Termin mobilności: 14.01.2019 r. – 25.01.2019 r.
Miejsce mobilności: ST. JULIAN’S, MALTA

W dniach od 14 do 25 stycznia 2019 r. uczestniczyłam w kursie językowym General English Course.  Kurs został zorganizowany przez szkołę IESE, znajdującą  się na Malcie w miejscowości St. Julian’s. Program kursu obejmował codzienne zajęcia w godzinach od 9 do 12.15 i miał na celu podniesienie poziomu posługiwania się językiem angielskim.

Pierwszego dnia przystąpiłam do testu poziomującego, następnie zostałam przydzielona do konkretnej grupy . Otrzymałam pomoce dydaktyczne, które przez cały okres kursu ułatwiły mi naukę języka angielskiego. Zajęcia codziennie były podzielone na dwa etapy. Pierwszy polegał na swobodnych wypowiedziach np. jak spędziliśmy poprzedni dzień, oczywiście w języku angielskim. Codziennie otrzymywałam wraz z grupą prace domowe, które były skrupulatnie sprawdzane kolejnego dnia. Następny etap to poznawanie nowych słów, ćwiczenia z gramatyki oraz prowadzenie konwersacji na różne tematy. Z racji tego, że moja grupa składała się z różnych narodowości jak: Brazylia, Chile, Tajwan, Chiny, Japonia, Turcja, Rosja i Włochy, prowadzone rozmowy były niezwykle ciekawe. Poznawaliśmy kulturę danego kraju, położenie, tradycję itp. Dzięki takiemu systemowi prowadzenia zajęć swobodne wypowiedzi w języku angielskim stawały się łatwiejsze, z każdym kolejnym dniem.

Po zajęciach starałam się poznać Maltę, jako różnorodny i ciekawy kraj.  Pdczas pobytu udało mi się zobaczyć między innymi takie miejsca jak:
- Valletta – stolica kraju z piękną zabudową, fortyfikacjami oraz sztuką sakralną. Tutaj udało mi się obejrzeć ciekawą prezentację omawiającą bogatą historię Malty.
- Mdina – tzw. „ciche miasto” z tajemniczymi zaułkami i pięknymi kamienicami;
- St. Julian’s – wraz z zatokami Spinola Bay, St. George’s Bay;
- Sliema – miasteczko z ciekawym skalnym wybrzeżem obfitującym w charakterystyczne skamieliny;
- Ġgantija - stanowisko archeologiczne na wyspie Gozo w Republice Malty.
- Inland − zatoka Morza Śródziemnego, zlokalizowana w zachodniej części wyspy Gozo.
- Azure Window (Lazurowe Okno) – nieistniejący już most skalny u wybrzeży wyspy Gozo.
- Kościół Ta’ Pinu
- Golden Bay oraz Ghajn Tuffieha

Uczestnictwo w kursie i sam pobyt na Malcie był dla mnie cennym doświadczeniem. Poznałam wielu ciekawych ludzi, a nauka języka angielskiego pozwoli mi na doskonalenie swojego warsztatu. Malta jest pięknym krajem, ciekawym kulturowo. Pozostanie mi na długo w pamięci.

Sprawozdanie przygotowała: Ewa Wacław

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Unijna dotacja dla Kopca na podnoszenie kwalifikacji nauczycieli

Nasz projekt edukacyjny pn. „Rozwój kompetencji kadry Publicznej Katolickiej Szkoły na Kopcu” jest realizowany ze środków Europejskiego ...