Scenariusz lekcji z zakresu
edukacji plastycznej w klasie drugiej
Temat: „ Zwiewne piękno wachlarzy”- poznanie europejskiego kraju na podstawie ilustracji,
prezentacji multimedialnej i fragmentów nagrań filmowych. Zabawy
ruchowe, taneczne i plastyczne związane z hiszpańską kulturą i sztuką.
Cele
główne:
- rozpoznaje wśród innych flag flagę Hiszpanii,
- podaje nazwę stolicy Hiszpanii,
- podaje nazwę tradycyjnego tańca hiszpańskiego- flamenco,
- bierze udział w zabawie ruchowej „Zik zak Zuk”
- potrafi odtworzyć formy powitań i pożegnań w języku
hiszpańskim,
- potrafi wymienić kraje , w których wachlarz jest elementem
kultury i tradycji
- wykonuje wachlarz .
Metody pracy:
- słowne,
- oglądowe,
- aktywizujące.
Formy pracy:
- zbiorowa jednolita;
- indywidualna jednolita i zróżnicowana
Środki dydaktyczne:
Mapa Europy, flaga Hiszpanii, prezentacja multimedialna
przedstawiająca wachlarze z różnych części świata, płyta CD z nagraniem muzyki
i tańca „Flamenco”, przedmioty kojarzące się z tańcem Flamenco, kolorowe
kartki, dziurkacze w różnych kształtach, pióra, wstążki i cekiny.
Przebieg zajęć:
1.Powitanie w języku hiszpańskim.
N. wita dzieci zwrotem „Buenos dias” i
„Hola” („dzień dobry”, „cześć”) i zaprasza je na krótką wycieczkę do Hiszpanii.
Dzieci odpowiadają po hiszpańsku powtarzając za N. - „Buenos dias”, „Hola”.
2. Katalońska zabawa "Zik, zak, zuk" .
Wszyscy uczestnicy stoją w kole i ustawiają prawą stopę tak,
aby czubki butów dotykały do siebie. Wszyscy mówią jednocześnie: "Uno,
dos, tres, zik, zak, zuk, uno, dos, tres". Wraz z ostatnim słowem każdy z
uczestników decyduje, czy zostawi prawą stopę w kole, czy chce ją wycofać. W
dalszej zabawie biorą udział ci, których było mniej. Pozostali odpadają.
Ostatnia osoba, która zostanie, wygrywa.
3. „Bycza skóra”- Prezentacja Hiszpanii na mapie Europy
N. cytuje dzieciom słowa Hiszpanów objaśniające kształt
kraju na mapie. Po hiszpańsku "una piel de Toro", a po polsku „skóra
byka.” Hiszpanie mówią: ściągnij skórę z byka, wygładź ją i rozłóż na ziemi, a
zobaczysz, jaki kształt ma nasza ojczyzna. Zobaczcie, że to całkiem
prawdopodobne. Chętne dziecko wyszukuje Hiszpanię na mapie Europy.
4. N. prezentuje film przedstawiający taniec Flamenco.
N. wspólnie z uczniami omawia rekwizyty używane podczas
tańca.
5.Wachlarz – prezentacja multimedialna.
N. w oparciu o fotografie przedstawia krótką historię
wachlarza.
6. Wykonanie pracy plastycznej.
Uczniowie indywidualnie wykonują papierowy wachlarz
wykorzystując dowolne ozdoby do dekoracji.
7. Na zakończenie N. dziękuje uczniom za wspólną podróż do
słonecznej Hiszpanii, żegnając się słowami:
„Hasta la vista” ( Do zobaczenia)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz