środa, 1 lipca 2020

"Zwiewne piękno wachlarzy" - scenariusz lekcji w klasie drugiej


Scenariusz lekcji z zakresu edukacji plastycznej w klasie drugiej
Temat: „ Zwiewne piękno wachlarzy”- poznanie europejskiego kraju na podstawie ilustracji, prezentacji multimedialnej i fragmentów nagrań filmowych. Zabawy ruchowe, taneczne i plastyczne związane z hiszpańską kulturą i sztuką.
Cele główne:
- rozpoznaje wśród innych flag flagę Hiszpanii,
- podaje nazwę stolicy Hiszpanii,
- podaje nazwę tradycyjnego tańca hiszpańskiego- flamenco,
- bierze udział w zabawie ruchowej „Zik zak Zuk”
- potrafi odtworzyć formy powitań i pożegnań w języku hiszpańskim,
- potrafi wymienić kraje , w których wachlarz jest elementem kultury i tradycji
- wykonuje wachlarz .
Metody pracy:
- słowne,
- oglądowe,
- aktywizujące.

Formy pracy:

- zbiorowa jednolita;
- indywidualna jednolita i zróżnicowana

Środki dydaktyczne:

Mapa Europy, flaga Hiszpanii, prezentacja multimedialna przedstawiająca wachlarze z różnych części świata, płyta CD z nagraniem muzyki i tańca „Flamenco”, przedmioty kojarzące się z tańcem Flamenco, kolorowe kartki, dziurkacze w różnych kształtach, pióra, wstążki i cekiny.
Przebieg zajęć:
      1.Powitanie w języku hiszpańskim.
        N. wita dzieci zwrotem „Buenos dias” i „Hola” („dzień dobry”, „cześć”) i zaprasza je na krótką wycieczkę do Hiszpanii. Dzieci odpowiadają po hiszpańsku powtarzając za N. - „Buenos dias”, „Hola”.

2. Katalońska zabawa "Zik, zak, zuk" .
Wszyscy uczestnicy stoją w kole i ustawiają prawą stopę tak, aby czubki butów dotykały do siebie. Wszyscy mówią jednocześnie: "Uno, dos, tres, zik, zak, zuk, uno, dos, tres". Wraz z ostatnim słowem każdy z uczestników decyduje, czy zostawi prawą stopę w kole, czy chce ją wycofać. W dalszej zabawie biorą udział ci, których było mniej. Pozostali odpadają. Ostatnia osoba, która zostanie, wygrywa.
3. „Bycza skóra”- Prezentacja Hiszpanii na mapie Europy
N. cytuje dzieciom słowa Hiszpanów objaśniające kształt kraju na mapie. Po hiszpańsku "una piel de Toro", a po polsku „skóra byka.” Hiszpanie mówią: ściągnij skórę z byka, wygładź ją i rozłóż na ziemi, a zobaczysz, jaki kształt ma nasza ojczyzna. Zobaczcie, że to całkiem prawdopodobne. Chętne dziecko wyszukuje Hiszpanię na mapie Europy.
4. N. prezentuje film przedstawiający taniec Flamenco.
N. wspólnie z uczniami omawia rekwizyty używane podczas tańca.
5.Wachlarz – prezentacja multimedialna.
N. w oparciu o fotografie przedstawia krótką historię wachlarza.
6. Wykonanie pracy plastycznej.
Uczniowie indywidualnie wykonują papierowy wachlarz wykorzystując dowolne ozdoby do dekoracji.
7. Na zakończenie N. dziękuje uczniom za wspólną podróż do słonecznej Hiszpanii, żegnając się słowami:
„Hasta la vista” ( Do zobaczenia)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Unijna dotacja dla Kopca na podnoszenie kwalifikacji nauczycieli

Nasz projekt edukacyjny pn. „Rozwój kompetencji kadry Publicznej Katolickiej Szkoły na Kopcu” jest realizowany ze środków Europejskiego ...