piątek, 21 czerwca 2019

Gry i zabawy matematyczne – tangramy


Klasa VI – nauczyciel Jolanta Bargiel                                                                     12 czerwca 2019





Temat: Gry i zabawy matematyczne – tangramy.
















Cele:
1.     Rozwijanie twórczego i logicznego myślenia.
2.     Utrwalanie nazewnictwa figur i ich rozpoznawanie.

3.     Rozwijanie chęci pokonywania trudności w rozwiązywaniu nietypowych zadań.
Przebieg lekcji:
1.     Sprawy organizacyjne: podanie tematu lekcji, celów, sprawdzenie obecności.
2.     Zapoznanie uczniów z tangramem, przedstawienie figur, z których się składa i nazwanie ich.
3.     Zapoznanie uczniów z instrukcją układania tangramów.
4.     Wyświetlenie na tablicy multimedialnej kolejnych kształtów figur do ułożenia wraz z nazwą w języku hiszpańskim:
            gato, perro, barco, casa, camelo, conejo, vela, jirafa, avión, corredor, pavo.
5.     Uczniowie rozpoznają sposób ułożenia figur metodą “prób i błędów”.
5.     Uczniowie samodzielnie próbują ułożyć własną kompozycję.
6.     Zadanie domowe. Przygotowanie samodzielne z kartonu tangramu. Ułożenie z niego własnej kompozycji i wklejenie do zeszytu.
Metody pracy: Krótki wykład, warsztaty – praktyczne działanie.
Środki dydaktycze: tablica i projektor multimedialny, drewniane zestawy tangramów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Unijna dotacja dla Kopca na podnoszenie kwalifikacji nauczycieli

Nasz projekt edukacyjny pn. „Rozwój kompetencji kadry Publicznej Katolickiej Szkoły na Kopcu” jest realizowany ze środków Europejskiego ...