Klasa VI – nauczyciel Jolanta Bargiel 12
czerwca 2019
Temat: Gry i zabawy matematyczne – tangramy.
Cele:
1.
Rozwijanie twórczego i logicznego myślenia.
2.
Utrwalanie nazewnictwa figur i ich rozpoznawanie.
3.
Rozwijanie chęci pokonywania trudności w
rozwiązywaniu nietypowych zadań.
Przebieg lekcji:
1.
Sprawy organizacyjne: podanie tematu lekcji,
celów, sprawdzenie obecności.
2.
Zapoznanie uczniów z tangramem, przedstawienie
figur, z których się składa i nazwanie ich.
3.
Zapoznanie uczniów z instrukcją układania
tangramów.
4.
Wyświetlenie na tablicy multimedialnej kolejnych
kształtów figur do ułożenia wraz z nazwą w języku hiszpańskim:
gato,
perro, barco, casa, camelo, conejo, vela, jirafa, avión, corredor, pavo.
5.
Uczniowie rozpoznają sposób ułożenia figur metodą
“prób i błędów”.
5.
Uczniowie samodzielnie próbują ułożyć własną
kompozycję.
6.
Zadanie domowe. Przygotowanie samodzielne z
kartonu tangramu. Ułożenie z niego własnej kompozycji i wklejenie do zeszytu.
Metody pracy: Krótki wykład, warsztaty –
praktyczne działanie.
Środki dydaktycze: tablica i projektor
multimedialny, drewniane zestawy tangramów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz