niedziela, 28 lipca 2019

Sprawozdanie z mobilności zagranicznej w ramach programu Erasmus+ Edukacja dorosłych, akcja Mobilność kadry edukacji dorosłych


Imię i nazwisko uczestniczki mobilności: Ewa Hutniczak
Organizacja wysyłająca: Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa na Kopcu
Termin mobilności: 01. 07. 2019 – 12. 07. 2019 r.
Miejsce mobilności: Malaga, Hiszpania

 Po zakończeniu roku szkolnego, przez pierwsze dwa tygodnie lipca, uczestniczyłam w kursie języka hiszpańskiego prowadzonym przez Instituto Malaca w Maladze. Były to dwa tygodnie bardzo intensywnej nauki metodą całkowitego zanurzania studenta w języku i kulturze Hiszpanii. Na początku było bardzo trudno, ponieważ nic nie rozumiałam, ale z każdą kolejną lekcją i zadaniem domowym było coraz łatwiej. W drugim tygodniu nauki byłam bardzo dumna z tego, że rozumiem, gdy tłumaczy mi się zagadnienia gramatyki po hiszpańsku. Zachwyciłam się tym językiem i chciałabym kontynuować naukę w Polsce, a może kiedyś jeszcze w tymże Instytucie. Atmosfera jaka tam panuje, jest tak niesamowita. Zajęcia były prowadzone przez rodowitych Hiszpanów i Hiszpanki, co bardzo pozytywnie wpływało na sposób prowadzenia tych zajęć oraz na nasze poznawanie tego kraju.

Między zajęciami w Instytucie a wieczornym odrabianiem zadania domowego i nauką języka hiszpańskiego chciałam poznać region, w jakim się znalazłam. Malaga leży w południowej części Hiszpanii, w regionie Andaluzja. Nie było na to zbyt dużo czasu, upały też czasem dawały się we znaki. Mimo to zwiedziłam to piękne miasto z jego niesamowitymi zabytkami takimi jak np. Katedra Wcielenia; mająca 700 lat forteca Alcazaba, czy górujący nad miastem Castilo de Gibralfaro. Gdy męczył nas upał szukałyśmy schronienia w Parque de Malaga z subtropikalną roślinnością, która nas wprost urzekała.


Malaga leży na słonecznym wybrzeżu Costa del Sol, więc korzystałyśmy także z plażowania nad pięknym Morzem Śródziemnym.

Poza Malagą udało mi się zwiedzić jeszcze położoną u stóp gór Sierra Nevada Granadę, a w niej m. in. zespół pałacowy – Alhambrę oraz Katedrę Najświętszej Maryi Panny od Wcielenia, która ma 116 metrów długości i 67 metrów szerokości. Białe kolumny wewnątrz wznoszą się na wysokość 43 m. 



 Pueblos blancos to znane w całej Hiszpanii białe miasteczka Andaluzji. Jest ich ponad 30, a nazwa wzięła się od domów bielonych wapnem. Pochodzą z czasów panowania Maurów. Zwiedziłam i zauroczyłam się jednym z nich – Mijas.


Andaluzja – to także flamenco oraz kuchnia hiszpańska.
Jestem szczęśliwa, że wszystkiego tego mogłam doświadczyć i na pewno wykorzystam swoją wiedzę i umiejętności w pracy.

Sprawozdanie opracowała Ewa Hutniczak.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Unijna dotacja dla Kopca na podnoszenie kwalifikacji nauczycieli

Nasz projekt edukacyjny pn. „Rozwój kompetencji kadry Publicznej Katolickiej Szkoły na Kopcu” jest realizowany ze środków Europejskiego ...